Evaluate Distance without Objects
Moderators: Murderator+, Murderator
-
- Posts: 15
- Joined: 2004-05-22 21:10:12
Evaluate Distance without Objects
Plz Yoko, include a function that evaluates distance between 2 points, coords based. UO.Distance("546 128","548 128") returns "2"
It's extremely necessary, and cannot do with math functions of injection, since it's impossible to calculate x^y (exponential) (a²=b²+c², it's possible, but a=(b²+c²)^1/2 it's impossible with injection)
Sorry by english..
It's extremely necessary, and cannot do with math functions of injection, since it's impossible to calculate x^y (exponential) (a²=b²+c², it's possible, but a=(b²+c²)^1/2 it's impossible with injection)
Sorry by english..
-
- Expert!
- Posts: 359
- Joined: 2004-04-25 11:11:07
- Contact:
uo.getdistance use maximal proximity, D=Max(DX,DY)=Max(abs(x1-x2),abs(y1-y2)) which is absolutely enough for almost any imaginated script.
precise optimal distance for cellular 8-directed surface (UO and most isometric games world) will be D=Max(DX,DY)+r, where r is 1 or 0 depending on is character turn needed between start and stop position or no.
next time use paper, pen and brains equiating UO geometry, both of you
precise optimal distance for cellular 8-directed surface (UO and most isometric games world) will be D=Max(DX,DY)+r, where r is 1 or 0 depending on is character turn needed between start and stop position or no.
next time use paper, pen and brains equiating UO geometry, both of you
-
- Expert!
- Posts: 359
- Joined: 2004-04-25 11:11:07
- Contact:
-
- Expert!
- Posts: 359
- Joined: 2004-04-25 11:11:07
- Contact:
Элементарно, Ватсон.
Я вообще то полагал что привёл исчерпывающий ответ выше, на английском.
Но если тебе не ясны элементарные начальные выкладки, которые были опущены для краткости, то попробую нарисовать.
НАПОМИНАЮ что пространство УО дискретно, то есть нет дробных расстояний и нет смысла мучать формулы из эвклидова пространства.
элементарные вычисления на пальцах показывают что длина оптимального (кратчайшего) пути всегда Max(DX,DY)
так как в ультиме поворот тоже шаг, то для совсем умных скриптов можно добавлять и его как дополнительній шаг, о чём я ТОЖЕ писал выше.
можно считать очередное заседание клуба любителей линейной алгебры закрытым?
Я вообще то полагал что привёл исчерпывающий ответ выше, на английском.
Но если тебе не ясны элементарные начальные выкладки, которые были опущены для краткости, то попробую нарисовать.
НАПОМИНАЮ что пространство УО дискретно, то есть нет дробных расстояний и нет смысла мучать формулы из эвклидова пространства.
Code: Select all
XXXXXXB обозначен кратчайший путь из A в B
XXXXX*X (их много но все одной и той же длины)
XXXX*XX X-клетка *-точка пути о-точка пути и поворота
A**oXXX
элементарные вычисления на пальцах показывают что длина оптимального (кратчайшего) пути всегда Max(DX,DY)
так как в ультиме поворот тоже шаг, то для совсем умных скриптов можно добавлять и его как дополнительній шаг, о чём я ТОЖЕ писал выше.
можно считать очередное заседание клуба любителей линейной алгебры закрытым?
-
- Posts: 15
- Joined: 2004-05-22 21:10:12