Drop Box

Ask for scripts here

Moderators: Murderator+, Murderator

Post Reply
Dment
Posts: 13
Joined: 2009-06-18 10:23:46

Drop Box

Post by Dment »

I need a script for make a trap dropping box around laststatus.
Something like this..
http://img12.imageshack.us/f/likethiso.jpg/
i thought it was with moveitem and something like getx, i've got macro for drop box under me. if it helps ill post.
Image
Beyonder
Expert!
Posts: 388
Joined: 2005-04-23 10:19:43
Contact:

Re: Drop Box

Post by Beyonder »

Code: Select all

var boxType="0x1234"

sub dropBox()
    var enemy = UO.GetSerial('lasttarget')
    var x=UO.GetX(enemy)
    var y=UO.GetY(enemy)
    var z=UO.GetZ(enemy)

    #West
    UO.FindType(boxType,-1,'my')
    UO.Drop(1, x-1, y, z, 'finditem')
    UO.Ignore('finditem')
    #North
    UO.FindType(boxType,-1,'my')
    UO.Drop(1, x, y-1, z, 'finditem')
    UO.Ignore('finditem')
    #East
    UO.FindType(boxType,-1,'my')
    UO.Drop(1, x+1, y, z, 'finditem')
    UO.Ignore('finditem')
    #South
    UO.FindType(boxType,-1,'my')
    UO.Drop(1, x, y+1, z, 'finditem')
    UO.Ignore('finditem')

    UO.IgnoreReset();
endsub
Dment
Posts: 13
Joined: 2009-06-18 10:23:46

Re: Drop Box

Post by Dment »

At my shard we've 2 type at box..
How can i put both them?
Sometimes, it drops the box at the same spot :S
and when i pickup the last box i got crash
Mirage
Posts: 2802
Joined: 2009-05-28 09:58:28
Location: Иваново
Contact:

Re: Drop Box

Post by Mirage »

remove the UO.Ignore('finditem')
Dment
Posts: 13
Joined: 2009-06-18 10:23:46

Re: Drop Box

Post by Dment »

still droping at same spot
Dment
Posts: 13
Joined: 2009-06-18 10:23:46

Re: Drop Box

Post by Dment »

still droping at same spot
Mirage
Posts: 2802
Joined: 2009-05-28 09:58:28
Location: Иваново
Contact:

Re: Drop Box

Post by Mirage »

править лень потому что обкладывалка зависит индивидуально от шарда на котором играешь. У нас работает вот так:

Code: Select all

var item = '0x0E7F'

sub BlokStatus()
VAR bag
VAR X=UO.GetX("laststatus")
VAR Y=UO.GetY("laststatus")
VAR Z=UO.GetZ("laststatus")
var a
DIM n[4]
n[0]=0
n[1]=-1
n[2]=1
n[3]=0
DIM m[4]
m[0]=1
m[1]=0
m[2]=0
m[3]=-1
if UO.Count(item) >= 4 then
UO.FindType(item, -1, 'my')
for a = 0 to 3
UO.MoveItem('finditem','1','ground', X+n[a], Y+m[a], Z-4)
wait (100)
UO.FindType(item, -1, 'my')
next
else
  UO.Print('Мало предметов в паке.') 
return
endif
end sub

sub BlokSeltf()
VAR bag
VAR X=UO.GetX("self")
VAR Y=UO.GetY("self")
VAR Z=UO.GetZ("self")
var a
DIM n[4]
n[0]=0
n[1]=-1
n[2]=1
n[3]=0
DIM m[4]
m[0]=1
m[1]=0
m[2]=0
m[3]=-1
if UO.Count(item) >= 4 then
UO.FindType(item, -1, 'my')
for a = 0 to 3
UO.MoveItem('finditem','1','ground', X+n[a], Y+m[a], Z)
wait (100)
UO.FindType(item, -1, 'my')
next
else
  UO.Print('Мало предметов в паке.') 
return
endif
end sub

sub BlokSBOR()
UO.set('finddistance','3')
repeat
     UO.FindType(item,-1,'ground')
       UO.MoveItem('finditem','1','backpack')
        wait(100)
until not UO.FindCount()
end sub
Dment
Posts: 13
Joined: 2009-06-18 10:23:46

Re: Drop Box

Post by Dment »

[quote="Dment"]At my shard we've 2 type at box..
How can i put both them?
/quote]
Could u help me with this please?
BoG
Posts: 5
Joined: 2010-08-05 11:49:53

Re: Drop Box

Post by BoG »

могу предложить сделать проверку на вес)

перед каждым следующим выкинутым предметом сделать контроль веса
потом попытку скинуть итем. если вес не изменился, значит ищем итем другого типа и скидываем его на землю

например)
Mirage
Posts: 2802
Joined: 2009-05-28 09:58:28
Location: Иваново
Contact:

Re: Drop Box

Post by Mirage »

да он просит чтобы в обкладывалке задействованы были 2 типа ящиков. На скрин посмотри. Причем тут вес? Кидаются то тони нормально. :lol:
Post Reply